mandag den 12. august 2013

Sommer slut prut finale

Jeg ved ikke med jer andre, men jeg er faktisk blevet mættet nu. Jeg synes jeg har savnet sommeren de sidste par år, og de lange lange vintre, der laver jeg ikke andet end at drømme mig væk. Men denne sommer har været så fantastisk på alle måder, at jeg nu er så mættet, at jeg er begyndt at se frem til efterår.

Jeg er begyndt at se frem til at have mere tøj på. Lyder måske fjollet, men jeg er bare gladere for bukser, strømpebukser, kjoler og bluser med ærmer. Så jeg glæder mig til man igen skal begynde at have jakke på ud af døren.

Derudover savner jeg at tænde stearinlys, at putte på sofaen med en god bog. Og at tænde fjernsynet med god samvittighed og se en film. Lige nu er vi ude fra morgen til aften, det er skønt og vi har nydt det, men min sjæl trænger efterhånden til at sysle lidt, stille og roligt indenfor. Hvis jeg gør det nu, får jeg dårlig samvittighed, for der er ukrudt der skal luges og blomster der skal nippes, og sol der skal nydes. 

Jeg synes dog allerede nu, at man kan mærke vinden er køligere, og efteråret er på vej. Vores æbletræer bugner af æbler. Og jeg glæder mig til den første æbletærte, som vidner om efterårets komme.

Men for ikke at glemme vores skønne sommer. Er her en kavalkade fra vores sommerhustur.













Ingen kommentarer: